Me 262 A-1a Schwalbe, Směr 1/72 -Část první

19. února 2014 v 21:06 | dinom2
Zdravím vás opět u dalšího článku.
Dnes vám představím první díl z mé stavby německého proudového stíhacího letounu. Na začátek bychom si mohli něco říct z historie (Obecně, pro všechny tipy). Vývoj tohoto letounu začal již před válkou, konkrétně v roce 1938.8.dubna roku 1941 začali zkoušky, ale motor BMW 003 ještě nebyl dostupný a tak konstruktéři využili pístový motor Jumo 210G, který zamontovali do přídě letounu.Ještě pro doplnění.Motory BMW 003 se montovaly v gondolách pod křídla, a na mém modelu je mám také.První úspěšný start tohoto letouny, který byl ovšem vybaven dvěma motory JUMO 004 se uskutečnil 18.července roku 1942.Bojové nasazení tohoto letounu se však zpozdilo téměř o rok, kvůli stupidnímu požadavku velení

luftwaffe i samotného Hitlera, které znělo, aby byl letoun přepracován na rychlý bombardér.I přes tento fakt se Schwalbe (český význam je vlaštovka) stal prvním bojově nasazeným proudovým letadlem na světě.Nyní tři nejdůležitější verze: Na prvním místě je jednomístný ME 262 A-1a, tedy model který stavím já.Na druhém cvičný dvoumístný Me 262 B-1a a na třetím Me 262 B-1a/U1, který mám v měřítku 1/48 ve svém kitníčku Usmívající se.Verzí bylo samozřejmě víc, ale tyto jsou nejdůležitější.
Ještě bych podotkl, že stavbu hodnotím jako snadnou a zvládne ji i začátečník.V kvalitě je to již trochu horší, ale opravdu to není hrozné jako Talbot Lago v měřítku 1/24 od stejné firmy.
V dnešním díle sestavíme kokpit a křídla.
Tak teď již tedy ke stavbě.
Model jsem stavěl na dovolené, tudíž to byly takové "polní podmínky".Moje vybavení vidíte na fotografii. K tomu jsem měl ještě zapůjčenou pinzetu z máminy manikůry.V pozadí je kniha "Trysková letadla druhé světové války". Knihu vřere doporučuji, jsou v ní Německé, Britské i Americké letadla.
Obsah stavebnice.Obtisky, manuál, čtyři rámečky s díly a kabinka.Nic víc, nic míň.
Nezačištěné díly, ze kterých se skládá kokpit.Kokpitová vana, sedačka, knipl a přístrojová deska.
Stejné díly, ale již začistěné.
Slepený kokpit.Zde je dobře vidět, že výrobce má některé formy stejné i u jiných stavebnic. Tento kokpit je patrně stejný i u B-1a nebo B-1a/U1.
Díly potřebné pro slepení motoru BMW 003. Ještě nezačistěné. Na kuželu více vpravo je patrná dělící rovina.
Hotový, sestavený motor.
Díly křídla.
Slepené křídlo.Z fotky jde dobře vidět, že má model pozitivní rytí paneláže (vystouplá nad povrch).
Motor přilepený ke křídlu. v této partii bude potřeba opravdu hodně tmelu. Stejně jsem samozřejmě slepil druhou stranu, ale ta šla hladčeji..

To je pro dnešek vše....

dinom2
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Erich Topp Erich Topp | 19. února 2014 v 21:22 | Reagovat

Tož vypadá to pěkně, škoda že je celkový postup dost malý, ale stejně jsem rád, že je tu konečně modelářský článek. Rozhodně pěkná stíhačka na slepení.

2 dinom2 dinom2 | 19. února 2014 v 21:30 | Reagovat

[1]: Díky, taky se mi líbí :) S tím postupem jsem si toho vědom, i tak to trvalo asi hodinu. Během týdne snad výjde další článek, již obsáhlejší.

3 Michal Michal | Web | 20. února 2014 v 17:51 | Reagovat

Musím napsat, že slepeno velmi čistě, klobouk dolů. Tmelu bude asi potřeba víc, jak píšeš. "Rytí" vystupující nad povrch je dost problémový prvek, ale počítám, že přerývat to asi nebudeš, co? :D Těším se, co provedeš s kokpitem, myslím teď malbu detailů. Opravdu se už těším. ;-)

4 dinom2 dinom2 | 20. února 2014 v 18:48 | Reagovat

[3]: Díky.Není to ale ak čistě, jak bych si představoval :D JJ, tmelu bude potřeba docela dost.S tím rytím o tom vím, ale momentálně je model až na dvě položky hotov.Stejně nemám ani DIMO pásku, pro mě neocenitelného pomocníka :)Kokpit mám asi v plánu prvně stříknout myslím RLM 02 nebo jinou barvou, teď si nevybavuji která to má být, pak buďto hodně nasvítit nebo zavashovat a až pak malovat budíky štětcem 000 a barvami Tamiya.Pak, pokud už budu mýt lak ( A barvy :D )Tak ještě budíky "zasklím" lesklým lakem ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama